אל-קסאם אישרו חיסול חיילים ישראלים במבצע בחאן יונס
גדודי אל-קסאם הודיעו היום (שבת) כי לוחמיהם ביצעו אתמול פעולה צבאית במרכז חאן יונס שבדרום רצועת עזה, ופגעו בחיילים ישראלים. הפעולה כללה התקפה על מחנה חיילים וכלי רכב סמוך למשרד החינוך בעיר.
הלוחמים ירו על נגמ"ש רקטת "יאסין 105", ובזמן הגעת כוחות חילוץ לפצועים הופעלה אש כנגדם בנשק קל ובינוני. בנוסף, הותקפו שני טנקי מרכבה במטעני חבלה מסוג "שוטה", והוצגו הרוגים ופצועים בקרב צוותי הטנקים.
הותקנו מסוקי חילוץ שהגיעו לאסוף את הפצועים, אך צבא הכיבוש טרם הגיב רשמית על האירוע.
בימים האחרונים עולה תדירות הפעילות הצבאית ברצועת עזה, על רקע ציפייה להסכם אפשרי בין חמאס לישראל, לאחר שחמאס העבירה תגובה חיובית למתווכים, טרם ביקור ראש הממשלה נתניהו בוושינגטון המתוכנן.
אתמול הצבא הישראלי הודיע על מותם של שני חיילים בפעולות שונות שהתרחשו בחאן יונס ובית חנון.
בנוסף, גדודי עז א-דין אל-קסאם ופלוגות גדודי אל-קודס ביצעו בשבועות האחרונים סדרת תקיפות נגד כוחות הצבא ומתקניו ברחבי הרצועה, עם דיווחים על פגיעות ישירות בחיילים ובכלי הרכב.
לפי נתוני הצבא הישראלי, מאז תחילת המלחמה ב-7 באוקטובר 2023 נהרגו 883 חיילים, מתוכם 439 בקרבות קרקע שהחלו ב-27 באוקטובר. עוד נפצעו 6,032 חיילים, מתוכם 2,745 בקרבות הקרקע.
מבדיקות נמסר כי ישראל שומרת בסוד את רוב ההפסדים האנושיים והחומריים, אוסרת על צילום והפצת תמונות או סרטונים של האירועים, ומגבילה את מתן המידע לעיתונות דרך גופים מבוקרי ממשל.
שר הביטחון: אני ונתניהו הורינו לצבא להיערך למניעת השגת נשק גרעיני בידי איראן
שר הביטחון, ישראל כ"ץ, הדגיש ביום שישי את הצורך להבטיח את יכולתה של ישראל לפעול באופן…








