יולי 31, 2025

חמאס מזהירה: תנאים קטסטרופליים לאסירים פלסטינים בבתי הכלא בישראל

תנועת חמאס הזהירה ביום רביעי מפני המצב ההומניטרי החמור שבו מוחזקים אסירים פלסטינים בבתי הכלא בישראל.

האזהרה באה לאחר מותו של האסיר סאיל אבו נאצר (בן 60 מרצועת עזה), שנפטר כתוצאה מתנאי כליאה קשים ומשפילים, לדבריהם.

בהודעתה, טענה חמאס כי "הכיבוש ממשיך בעינויים ובהתעללות באסירינו הגיבורים", וכי מותו של אבו נאצר, שנעצר בנובמבר 2023, מהווה "פשע נוסף בסדרת הפשעים של ישראל נגד האסירים הפלסטינים".

מוקדם יותר באותו היום, הודיעו ועדת האסירים והמשוחררים של הרשות הפלסטינית ומועדון האסיר הפלסטיני כי אבו נאצר נפטר ב-21 בינואר השנה, ומספר האסירים שמתו מאז תחילת המלחמה בעזה ב-7 באוקטובר 2023 עלה ל-75.

חמאס חזרה על אזהרתה בדבר התנאים הקשים בבתי הכלא: "אסירינו סובלים מרעב, צמא, מחסור בביגוד, והתעלמות רפואית מכוונת – כולם משמשים כאמצעים לרצח איטי". התנועה קראה למוסדות בינלאומיים ולמדינות העולם להתערב ולפעול לעצירת ההפרות.

לדבריהם, מה שקורה בבתי הכלא מהווה "הפרה חמורה של כל החוק הבינלאומי והאמנות הבינלאומיות". כמו כן, חמאס קראה לפלסטינים בגדה המערבית ובשטחי 48 להגביר את התמיכה באסירים ולהסלים את ההתנגדות בשטח.

לפי ארגוני זכויות אדם פלסטיניים וישראליים, ישראל מחזיקה ביותר מ-10,800 אסירים פלסטינים, בהם 48 נשים, מעל 440 ילדים, ויותר מ-3,600 עצורים מנהליים – ללא כתב אישום. רבים מהם סובלים מעינויים, רעב והזנחה רפואית.

לצד המצב בבתי הכלא, נמשכת הלחימה ברצועת עזה מאז 7 באוקטובר, אשר גבתה – בתמיכת ארה"ב – יותר מ-206 אלף הרוגים ופצועים פלסטינים, רובם ילדים ונשים, וכן גרמה לרעב המוני, עקירה של מאות אלפים, והיעלמותם של מעל 9,000 בני אדם.

Check Also

שר הביטחון: אני ונתניהו הורינו לצבא להיערך למניעת השגת נשק גרעיני בידי איראן

שר הביטחון, ישראל כ"ץ, הדגיש ביום שישי את הצורך להבטיח את יכולתה של ישראל לפעול באופן…