עלייה במספר מקרי המוות מרעב בעזה ובכיר אירופי מתאר המצב ההומניטרי כמסוכן מאוד
הילד מוחמד עספור מח'אן יונס שבדרום רצועת עזה מת היום (חמישי) כתוצאה מתת-תזונה וחוסר בטיפול רפואי.
לפי מקורות רפואיים בבית החולים נאסר, מדובר בילד ה-97 שמת מרעב מאז תחילת המלחמה ב-7 באוקטובר 2023. בסך הכול, מדווח משרד הבריאות בעזה על 193 הרוגים כתוצאה ממדיניות ההרעבה הישראלית.
ראש רשת הארגונים האזרחיים בעזה, אמג'ד א-שווא, אמר כי כ-200,000 ילדים סובלים מתת-תזונה קשה, וכי חוסר זמינות של חלב תינוקות ותוספי תזונה גורם למותם של רבים. לדבריו, גם נשים הרות חיות בתנאים קשים מאוד, ויותר מ-12,000 איש ברצועה סובלים מתת-תזונה.
ביחס להסכם בין ישראל לאיחוד האירופי שנועד לשפר את כניסת הסיוע לרצועה, בכיר באיחוד אמר לרויטרס כי המצב ההומניטרי בעזה עדיין "מסוכן מאוד".
למרות שיפור מסוים בכניסת דלק, פתיחת מעברים ותיקון תשתיות, ישראל עדיין אינה מספקת סביבה בטוחה לעבודה הומניטרית, מה שמונע חלוקת סיוע אפקטיבית.
לדבריו, שליטה ישראלית על הפצת הסיוע, ללא פיקוח של האו״ם, ממשיכה לפגוע באזרחים.
האו״ם קבע כי יש צורך במאות משאיות סיוע ביום כדי לעצור את הרעב, בעוד משרד הבריאות טוען שיש צורך ב-600 משאיות ביום. למרות שישראל איפשרה כניסת כמה עשרות משאיות בשבועות האחרונים, הרשויות בעזה מאשימות אותה בעידוד גניבת הסיוע ובהגנה על פעולות שוד שיטתיות של משאיות.
שר הביטחון: אני ונתניהו הורינו לצבא להיערך למניעת השגת נשק גרעיני בידי איראן
שר הביטחון, ישראל כ"ץ, הדגיש ביום שישי את הצורך להבטיח את יכולתה של ישראל לפעול באופן…








