צבא הכיבוש מפרסם אזהרה מיידית לתושבי הדאחייה הדרומית בביירות להתפנות
צבא הכיבוש הישראלי פרסם היום (חמישי), בשעה 15:37 לפי שעון ביירות, אזהרה חריפה לתושבי אזורים נרחבים בדאחייה הדרומית של העיר, ובה דרש מהם להתפנות מבתיהם באופן מיידי לשם שמירה על חייהם. בהודעה נקבעו גם נתיבי תנועה מחייבים לפינוי.
פירוט צירי הפינוי לפי שכונות:
- בורג' אל-בראג'נה ואל-חדת': תנועה מזרחה לעבר הר הלבנון דרך ציר ביירות–דמשק.
- חארת חריכ וא-שיאח: תנועה צפונה לכיוון טריפולי דרך אוטוסטרדת ביירות–טריפולי, או מזרחה לעבר הר הלבנון דרך האוטוסטרדה המהירה של מתן.
אזהרה חד-משמעית:
נאסר לחלוטין על התושבים לנוע דרומה. בהודעה צוין כי כל תזוזה לכיוון דרום תחשוף את המתפנים לסכנה ישירה.
ההתפתחות הדרמטית מרחיבה את מעגל העקורים אל לב הבירה הלבנונית, לאחר שבעבר התמקדו האזהרות באזורים שמדרום לליטאני. הדבר מעורר חשש מגל חדש ועוצמתי של תקיפות אוויריות שעשויות לכוון, לפי הודעת צבא הכיבוש, נגד "יעדים צבאיים" של חזבאללה בתוך אזורים אזרחיים צפופי אוכלוסין.
שר הביטחון: אני ונתניהו הורינו לצבא להיערך למניעת השגת נשק גרעיני בידי איראן
שר הביטחון, ישראל כ"ץ, הדגיש ביום שישי את הצורך להבטיח את יכולתה של ישראל לפעול באופן…








